Aitor Muñoz, 43 anys, treballa d'Enginyer en Telefónica, li apassiona el bàsquet i el món faller que és on més temps dedica, porta 25 anys a la Falla La Vila, treballant en diferents aspectes, últimament sent vice-president de cultura i encarregat de la presentació i el llibret. També va ostentar la vicepresidència de festejos en la directiva de Rafa Burgos.
Per què et presentes a la candidatura de Presidència de Federació Junta Fallera de Sagunt?
Doncs mira, jo... son tres motius que m'han fet prendre aquesta decisió. El primer és la família, jo crec que soc conscient de tot el temps que vaig haver d'invertir i de l'esforç que vaig haver de fer per a presentar-me a president de Federació i la família va estar afectada en això també. I crec que és el moment per a poder fer-ho
També hi ha una motivació important per a mi que és el repte que suposa. La gent que em coneix sap que en tots els anys que soc faller mai he dit que no a un repte i sempre els he abordat amb total naturalitat i donant sempre el 100% per a dur-ho endavant i fer-ho el millor possible, ja que aquest és el repte en majúscules de la meva vida fallera. Al final, i jo crec que és un motiu molt important i sempre ho he dit, tindre un equip darrere en el qual jo estigués a gust, és molt important i el grup de gent que m'acompanya és sincerament eixe equip. Són persones en les que tinc una confiança necessària per a donar aquets pas i que estan compromesos al 100% amb el projecte i per a treballar amb totes i per a totes.
Quins són els punts bàsics i objectius del vostre programa, en aquest cas, de tot el teu equip?
L'equip és conscient que al final hem de treballar junt a les comissions que en definitiva són les que prenen les decisions a la mesa de presidents i presidentes. Pensem que és importantíssim aconseguir la visibilitat que les falles del camp de Morvedre es mereixen, aconseguint a la vegada també que els fallers es sentisquen identificats amb les falles, amb la festa, amb la marca de falles del Camp de Morvedre i que la ciutadania també participe i també es sentisque identificada amb aquesta festa.
Què és el primer que canviaries de la festa?
A veure, jo soc conscient que hi ha moltes coses que treballar. Al final amb la experiència que té aquest equip, el meu equip, jo soc coneixedor d'aquestes necessitats de la nostra festa i sabem perfectament que hem de tindre una molt bona comunió amb la mesa de presidentes i presidentes, amb l'Ajuntament, òbviament, amb totes les institucions que estan involucrades en les falles. M'agrada pensar que aquest equip no és sols els membres de federació sinó que també al final la resta d'agents socials que envolten i intervenen per a poder durar aquesta festa són molt importants. A la gent com la Policia Local o Protecció Civil o els tècnics municipals els hem de tindre en compte també i tots junts treballar per a que les falles funcionen com han de funcionar.
Per què el món faller ha de votar a Aitor?
Mira, una de les novetats que aportem, es que hem de dignificar la feina feta per tota la gent responsable de les nostres falleres majors i de la seua cort d'honor i el protocol que implica. Al final, volem crear una nova vicepresidència que ens done la seguretat a nosaltres com a Federació i a totes les famílies de eixes xiquetes i dones que tot va transcorre de la forma correcta. Per a poder fer aquest moviment dins de la estructura de federació i poder complir estrictament amb el reglament, hem unit, baix la mateixa vicepresidència, la part de Cultura i Comunicació.
Jo crec que amb aquest moviment, complim dos objectius. Un és complir el reglament, com no podria ser d'altra manera, i l'altre és donar una visibilitat necessària i directa a tota la part de la nostra cultura de les nostres tradicions. També no hauria de ser una novetat, però volem crear el Grup de seguiment del Congrés, que, encara que la festa funciona, hem de ser conscients que tenim un reglament aprovat per nosaltres mateixa i que hem de complir-lo i fer-lo complir. I com no, jo crec que això sí, hem de treballar d'una forma transversal per tindre una perspectiva de gènere i d'igualtat en tots els aspectes de la festa.
Hem de ser conscients som un col·lectiu dels més grans a nivell comarcal i hem de treballar conjuntament amb totes les institucions dels tres ajuntaments per aconseguir realment una festa lliure de fòbies.
I quin seria el teu missatge final en aquest final de campanya?
Som dos persones molt diferents, amb dos maneres diferents d'entendre les falles i de treballar, i probablement amb molts dels objectius similars, però pense sincerament que a dia d'avui som l'equip que les falles del Camp de Morvedre necessita i per això demane ací el vostre suport per poder dur-ho a terme.