La Pobla de Farnals ha tancat el procés d'Inversions Participatives 2025 amb un total de 491 vots registrats, la qual cosa suposa un increment de l'11,44 % respecte a la convocatòria anterior de 2023, que en va comptabilitzar 359.
Del total de vots emesos enguany, 166 es van realitzar a través del web municipal i 325 de manera presencial, sumant un total de 491 vots, enfront dels 359 registrats en 2023, és a dir, 132 vots més que l'any anterior. Pel que fa als punts assignats, s'han assolit 4.123 enfront dels 3.589 de l'any passat, la qual cosa reflecteix també un augment en la implicació ciutadana.
Propostes més votades
En el nucli urbà , el projecte més votat ha sigut "El pati que volem", amb un total de 1.174 punts. Aquesta iniciativa, proposada pel Consell de la Infà ncia i Adolescència Municipal (CIAM) i sorgida de tallers participatius realitzats al CEIP Cervantes, té com a objectiu transformar el pati escolar en un espai plural, inclusiu i adequat per a totes les edats. Per a dur-lo a terme, l'Ajuntament destinarà un pressupost mà xim de 48.000 euros, conforme a les bases del procés.
En la zona de la platja, la proposta seleccionada ha sigut "Ombra a l'avinguda Constitució", que ha sumat 202 punts. L'actuació busca dotar d'ombra natural o artificial, mitjançant la plantació d'arbres o la instal·lació de pèrgoles, una de les principals avingudes de la zona marÃtima. Aquesta intervenció compta amb una dotació mà xima de 32.000 euros.