L'Associació La Cultural d'Albal ha preparat una programació molt completa que combina art, poesia, música, patrimoni i activitats per als més menuts i menudes per este mes d'octubre.
Després de l'èxit de l'any passat, el divendres 17 se celebrarà la segona edició de la Nit Estellés, que tindrà lloc al pati del CEIP Sant Blai a les 20:30 hores. Les persones assistents podran gaudir d'un sopar a l'aire lliure acompanyat d'un recital de poesia i un concert de la cantautora d'Albaida Àgueda Segrelles. Enguany, l'activitat ret homenatge a l'escriptora valenciana MarÃa Beneyto, amb motiu del centenari del seu naixement, i comptarà amb algunes sorpreses addicionals. L'entrada té un preu de 3 €, que inclou picaeta, una consumició i postres. Cal inscripció prèvia a través del correu lacultural.albal@gmail.com i el pagament es farà al moment de l'esdeveniment.
El diumenge 19 d'octubre els carrers i places d'Albal es convertiran en un gran taller a l'aire lliure amb la primera edició del Concurs de Pintura Rà pida de LA CULTURAL, amb premis de 1.000€, 600€ i 400€ per als tres primers classificats. Les inscripcions estaran obertes fins a eixe mateix dia a través del correu lacultural.albal@gmail.com. Esta activitat compta amb la col·laboració de la Fundació Caixa Rural d'Albal.
Altra activitat prevista per al diumenge 19 és una visita guiada per a conéixer la història i els tresors desconeguts del poble de la mà del periodista i historiador Francesc MartÃnez i l'arquitecte tècnic i expert en conservació del patrimoni Marcel·là Rosaleny, que acostaran a les persones participants la memòria i la identitat local. Esta visita estava prevista el dissabte passat, però va haver d'ajornar-se a causa de les inclemències meteorològiques.
El dimarts 21 d'octubre se celebrarà a la Casa de la Cultura una jornada dedicada a la barrancada del 29 d'octubre, amb projeccions del Festival de Cinema Ciutat Compromesa d'Acicom. La trobada comptarà amb la participació de Fernando Valladares, l'Associació de VÃctimes Mortals de la DANA i Ester Nebot, del projecte de recuperació de fotografies de la UPV, oferint una vesprada de reflexió i record per a la ciutadania.
A més, amb motiu de Tots Sants, el dijous 30 d'octubre a les 18h LA CULTURAL organitzarà a la Casa de la Cultura un contacontes i diversos tallers sobre espantacriatures valencianes, pensats per als més menuts i menudes.
Tota la programació completa de LA CULTURAL d'Albal es pot consultar a les seues xarxes socials. Amb estes iniciatives, l'associació reafirma el seu compromÃs d'apropar la cultura, l'art i el patrimoni a tota la ciutadania, fomentant la creativitat i la memòria col·lectiva del poble.