El Centre d'Estudis Locals (CEL) en col·laboració amb l'Ajuntament de l'Eliana, a través de la seua à rea de Cultura, ha organitzat el cicle '1975-2025: Viatge a la Transició', una sèrie de tertúlies i debats que se celebraran entre setembre de 2025 i març de 2026 en el Centre Sociocultural, Sala Almudena Grandes, sempre a les 19.00 hores.
L'objectiu d'aquesta iniciativa és revisar, analitzar i debatre col·lectivament els grans temes de la Transició i la seua vigència en la societat actual, a través de la mirada de destacades figures de l'à mbit acadèmic, cultural, social i polÃtic valencià .
El cicle començarà el 24 de setembre amb l'acte inaugural i la presentació a cà rrec de Robert Fuster, Jaume MartÃnez, Eva Molina, Pura Peris i Manuel S. JardÃ, amb la moderació de Cristina Corral.
Posteriorment, cada sessió abordarà una temà tica especÃfica en el context històric dels últims 50 anys a la Comunitat Valenciana. Seran 8 sessions entre el 2 d'octubre i l'11 de març, a més de la inaugural.
Amb aquest projecte, l'Eliana es converteix en un punt de trobada per a la reflexió històrica i crÃtica sobre la Transició, oferint a la ciutadania un espai de dià leg plural, memòria i debat entorn dels reptes democrà tics i socials que continuen vigents en l'actualitat.
L'alcalde de l'Eliana, Salva Torrent, ha elogiat aquesta iniciativa del Centre d'Estudis Locals qualificant-la d'imprescindible per a entendre i reflexionar sobre el paper que va jugar la Transició en el desenvolupament del nostre territori, des de la fi de la dictadura fins als nostres dies.