La Pobla de Farnals ha acollit aquest dissabte 31 de maig la celebració de la III 5K Platja, una prova que ha batut el seu rècord de participació amb més de 1.000 persones inscrites, consolidant-se com una de les més atractives del VII Circuit Caixa Popular de l'Horta Nord.
En total, 836 corredores i corredors adults i al voltant de 340 xiquets i xiquetes es van sumar a aquesta jornada esportiva i festiva. Açò suposa un increment de 230 adults i uns 60 menors respecte a l'edició anterior.
El circuit, d'anada i tornada, amb eixida i meta al costat de l'Hotel Estimar, va recórrer la platja nord de la localitat i va travessar el port esportiu i l'escullera, en un entorn privilegiat al costat de la mar. Es tracta d'un traçat atractiu, accessible i adaptat, que manté la seua essència familiar i popular.
A més de les proves atlètiques, la jornada va incloure carreres infantils i una masterclass de ball llatà organitzada per la Piscina Municipal, que va posar ritme i color a la vesprada.
L'organització ha estat a cà rrec de l'Ajuntament de La Pobla de Farnals i el Club Esportiu Pobla, amb la col·laboració del voluntariat local, la Policia Local i Protecció Civil.
Resultats
En el podi masculà de la classificació general, el corredor Pau Ortega Alambiaga, del club Tridimonis, es va proclamar vencedor absolut de la carrera amb un temps oficial de 16 minuts i 8 segons. El va seguir de prop Adrián Antón GarcÃa, del Club Esportiu Pobla, que va parar el cronòmetre en 16:22. La tercera posició va ser per a Iván Torresano Guzmán, del Serrano Club d'Atletisme, amb un temps de 16:31.
En la categoria femenina general, la primera en creuar la meta va ser Natalia Bermúdez de Castro Angulo, del Club Esportiu Metaesport, amb un excel·lent registre de 17:57. La segona posició va ser per a Vanesa López Gañán, del Serrano Club d'Atletisme, amb un temps de 18:45. Va tancar el podi Mar de Mingo Recio, representant del Redolat Team, amb una marca de 19:55.
Pel que fa als corredors locals, el triomf masculà també va ser per a Adrián Antón GarcÃa, que va repetir podi. En segona posició local va quedar Pablo MartÃnez Cardona, del Tripuzol, seguit per Alejandro GarcÃa Ruiz, també del Club Esportiu Pobla.
En la categoria femenina local, la més rà pida va ser Jéssica Fernández DÃaz, del Redolat Team. Molt prop va arribar Valvanera del Castillo MartÃnez, del Club Esportiu Pobla, mentre que la tercera posició va ser per a Esther Lacruz, també del Club Esportiu Pobla.