L'Associació Memòria Històrica Quart de les Valls El Molà participarà , un any més, en les activitats organitzades per l'Ajuntament de Quart de les Valls amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de la Dona. Enguany, l'entitat presentarà la
projecció d'uns murals
dedicats a les tres presidentes de la Societat Obrera L'Ideal FemenÃ, obra de l'artista Javier Parra.
L'acte tindrà lloc el pròxim
9 de març a les 11:30 h
en la plaça L'Ideal FemenÃ, batejada aixà en 2018 en reconeixement a esta organització de dones que va estar activa entre abril de 1936 i març de 1939. Els murals honraran la memòria de
Vicenta Polo Colás i les germanes Josefina i Isabel Pascual MartÃnez
, lÃders d'una entitat que va marcar un abans i un després en la lluita pels drets laborals i socials de les dones treballadores.
A més de la projecció, es descobrirà una
placa informativa elaborada per l'Ajuntament
, que recollirà la història d'esta primera organització obrera, republicana i feminista de la localitat. Esta iniciativa busca mantenir viva la memòria d'un col·lectiu de dones que va reivindicar millores laborals i socials en un context històric marcat per les desigualtats de gènere.
Des de l'Associació El Mol han destacat que este acte suposa un exercici essencial de memòria local i democrà tica, i un merescut reconeixement institucional als valors que van defensar estes dones valentes. A més, l'homenatge comptarà amb la presència de familiars descendents de les integrants de L'Ideal FemenÃ, aixà com de representants de la UGT, sindicat al qual pertanyia esta organització obrera de dones republicanes i feministes.