Rafelbunyol celebra aquest divendres la nit de disfresses amb un gran dispositiu de seguretat que garantirà la tranquil·litat de les vora 8.000 persones que es preveu acudeixen a la festa.
L'Ajuntament repetirà un any més el seu operatiu especial de seguretat, avalat pels positius resultats d'anys anteriors, amb l'objectiu que l'afluència de persones procedents d'altres poblacions no genere problemes de seguretat ciutadana.
"La Nit de Disfresses és una de les cites més esperades de l'any i volem que la ciutadania gaudisca d'una festa segura i sense incidents. Per això, any rere any reforcem el dispositiu de seguretat i coordinem esforços amb altres administracions i cossos de seguretat" há assenyalat Fran López, alcalde de Rafelbunyol.
El dispositiu especial de seguretat, realitzat conjuntament per la Policia Local i la Guà rdia Civil, reunirà a més de 130 efectius entre els que també intervenen la Policia de la Generalitat, voluntariat de Protecció Civil i Personal Sanitari.
Contarem amb agents de la Policia Local de Rafelbunyol, La Pobla de Farnals, Burjassot, Nà quera, Almà ssera, Sant Antoni de Benaixeve, Alboraia i Pedralba, juntament amb Agrupacions de Protecció Civil de més d'una quinzena de localitats.
Dins de la campanya "Tinguem la Festa en Pau", com tots els dies en els que es preveu gran afluència de gent, s'habilitarà un Punt Violeta. Aquest punt, instal·lat al carrer Magdalena, via principal del transcurs de la festa, serà un punt de referència per a acudir en primera instà ncia i esperar a la intervenció dels cossos de seguretat.
Ferrocarrils de la Generalitat ha ampliat el servei de metro de la LÃnia 3 durant tota la nit per a facilitar l'arribada i l'eixida del municipi sense els vehicles particulars. El Servei de Seguretat de Ferrocarrils, per a evitar possibles danys i lesions, controlarà l'accés amb envasos de vidre, armes i qualsevol objecte perillós.
Donat que el casc urbà del municipi estarà tancat per evitar la confluència de vehicles i vianants, s'habilitaran zones d'estacionament als polÃgons i zones allunyades del centre i es prohibeix estacionar en la via pública des de les 20.00 hores del divendres fins a les 09.00 hores de dissabte als carrers tallats a la circulació.
El trà nsit en el centre de la localitat serà tallat a les 20 hores, excepte per al veïnat que disposarà fins a les 21 hores per a accedir als seus domicilis.
Per la seua banda, la regidora de Seguretat, Alicia Piquer, ha destacat: "És fonamental la col·laboració de totes i tots per a garantir el bon desenvolupament de la festa. Amb mesures com el Punt Violeta, la prohibició del vidre i la regulació del trà nsit, treballem perquè la Nit de Disfresses siga un espai de convivència i diversió en què la seguretat i el respecte siguen prioritaris."