Torna el Dia de l'Orxata a Alboraia el pròxim 9 de juliol, dins del programa festiu de la localidad. El municipi es prepara ja per a viure un mes de juliol inoblidable començant amb les seues Festes Patronals, que se celebren des del 5 fins al 13 de juliol. El programa comptarà com tots els anys amb esdeveniments tradicionals, esportius, culturals i musicals per a tots els públics.
A més, les Festes del Carmen de Port Saplaya se celebraran del 18 al 20 de juliol. I del 25 al 27 de juliol serà el torn de les de La Patacona, completant un mes d'activitats en els tres nuclis del municipi alboraier.
El preludi a les festes serà el 4 de juliol, amb una intensa jornada cultural amb la inauguració de sis exposicions que mostraran el talent local. Es podran visitar a la Casa de Cultura José Peris Aragó, en el Centre Municipal del carrer Portalet, i en les seus de les associacions Dones Actives i Estimes de Casa Tyrius respectivament.
A les 20.30 hores tindrà lloc el Festival de Colles de Dolçaina i Percussió en la plaça de la Constitució. I en el recinte firal, a les 22.30 h es realitzarà el "Concert per la música en valencià ", amb les actuacions de Pep de la Tona, Les filles de la cúmbia i Jazz Woman.
El festival de teatre de carrer Clap! Clap! és una de les propostes culturals més destacades de les festes d'Alboraia, oferint espectacles teatrals i tallers de dansa gratuïts per a tots els públics en diferents espais del municipi. La programació completa es pot consultar en la web municipal.
La inauguració oficial de les Festes Patronals tindrà lloc el 5 de juliol a les 20.30 hores en el recinte firal, amb la presència de l'alcalde Miguel ChavarrÃa i els membres de la Corporació Municipal. La Colla de Dolçaines i Percussió de la Societat Musical d'Alboraia acompanyarà l'acte. A les 22.30 la banda de la Societat Musical d'Alboraia farà un concert en l'acabada de reformar placeta de l'ajuntament. I a les 23.00 h l'orquestra Seven Crashers posarà el fermall final en el recinte firal.
Programació
A partir del 6 de juliol, les festivitats a Alboraia continuen amb una varietat d'activitats culturals, religioses i recreatives. El 6 de juliol, dia del Corpus Christi a Alboraia, s'inicia amb una despertà a les 08.00 h. A les 12.00 h se celebra una missa en honor al Corpus Christi, i a la vesprada, a les 19.30 h, hi ha balls tradicionals acompanyats pel Grup de Dansa i Tabal de la Societat Musical d'Alboraia. La jornada culmina amb una processó a les 21.00 h, seguida d'un espectacle de focs artificials i un concert del grup "La Platja" a les 23.30 h en el Recinte Firal.
El 7 de juliol, festivitat de Sant Roc, inclou una missa a les 12.00 h i el repartiment de rotllos i ciris a les 13.00 h en la plaça de la Constitució. A la vesprada, a les 19.30 h, es presenta l'obra teatral "Tròpico" en la Plaça del Carme, seguida d'una cercavila i una processó a Sant Roc. La nit acaba amb focs artificials i un festival de play-backs de les falles d'Alboraia.
El 8 de juliol està dedicat a les persones majors, amb un cercaviles a les 11.15 h, una missa a les 12.00 h, i una festa i berenar a la fresca a les 19.30 h en el Passeig d'Aragó, amenitzada per un homenatge al Duo Dinà mic. També hi haurà un concert de la Big band Blue de la Societat Musical d'Alboraia a les 23.30 h.
El 9 de juliol, Dia de l'Orxata, es realitzarà el tradicional repartiment d'orxata artesana i fartons a partir de les 12.00 h. El consistori i el Club de Producte "Alboraia, Artesans de l'Orxata", també ofereixen eixe dia experiències gratuïtes per a conéixer millor l'orxata i el cultiu de la xufa. L'Orxata Tour en Món Orxata, tallers d'orxata en l'Alqueria Maria Llistar – Planta i Cull, o una ruta de la xufa a l'orxata amb València Original Tours. Els horaris i inscripcions es poden consultar presencialment o telefònicament en les Tourist Info de la localitat. A la nit, l'Orquestra Nexus animarà el recinte firal a les 23.00 h.
El 10 de juliol, Sant Cristòfol, comença amb una despertà i una missa, seguida de la benedicció de vehicles a les 13.00 h. La processó i els focs artificials tanquen el dia, juntament amb un concert de l'Orquestra Montecarlo.
L'11 de juliol, Sant Isidre Llaurador, inclou una missa, la benedicció d'animals a les 19.00 h, i la nit de paelles amenitzada per música. El dia acaba amb un festival de guitarres i l'Orquestra Eufòria.
El 12 de juliol destaca per les calderes d'arròs amb fesols i naps a les 14.00 h en el Parc de les Vies i un espectacle circense a la vesprada. L'Orquestra Vertigen Revolution actuarà a la nit en el recinte firal.
El 13 de juliol, Mare de Déu d'Agost les festes arribaran a la seua fi amb una processó, cercaviles de les clavariesses, focs artificials a les 22 h en la plaça de la Constitució, i un espectacular correfoc de Dimonis de l'Avern a les 23.00 h, que començarà a l'esplanada de l'estació de metro Alboraia Peris Aragó.