Xà tiva se suma un any més a la commemoració del Dia Internacional de la Ciutat Educadora i que tindrà lloc aquest dissabte 28 de març. L'activitat, que havia estat ajornada des del mes de novembre, es reprén amb totes les activitats programades. Es tracta d'una cita impulsada per l'Associació Internacional de Ciutats Educadores i la Xarxa Estatal de Ciutats Educadores (RECE) que posa enguany el focus en "la participació de la infà ncia a la Ciutat Educadora", lema d'aquesta edició.
La jornada inicia a les 16.30 hores i compta una activitat destacada, que serà la visita guiada a l'Ajuntament, i que estarà explicada per membres del Consell Municipal de Xiquets i Xiquetes. L'accés serà lliure amb inscripció al moment i iniciarà a les 17.30 hores. A més, a les 18:00 hores es llegirà la declaració institucional del Dia Internacional de la Ciutat Educadora 2025, i tot seguit començarà un punxadiscos infantil per a celebrar aquesta jornada festiva.
Al llarg de la vesprada també es duran a terme diversos tallers, jocs i dinà miques de participació infantil amb el suport de les entitats d'educació no formal de la ciutat: l'Agrupament Escolta Jamboree, el Centre Júnior Atalaia i l'Agrupament Escolta Cohinoor, aixà com el Consell Municipal de Xiquets i Xiquetes. Enguany, la col·laboració estreta amb aquestes entitats pretén reconèixer la seua tasca educativa i la seua aportació fonamental en la participació de la infà ncia i la joventut en la vida pública.
La regidora d'Educació, Amor Amorós, ha destacat: «La ciutat educadora és aquella que escolta la veu de la infà ncia i que dona espais reals de participació. Aquest dia volem que els xiquets i xiquetes siguen protagonistes, perquè les seues mirades i les seues propostes ens ajuden a continuar construint una Xà tiva millor per a totes i tots».
I ha afegit que «és fonamental reconèixer la tasca de les entitats educatives que, fora de l'à mbit formal, ofereixen oportunitats d'aprenentatge i convivència que resulten imprescindibles per al desenvolupament personal i social dels xiquets i xiquetes».