representants de l"Associació Artístico Musical i de l"Ajuntament d"Oliva, encapçalats pel president de l"AAMO, Juan Carlos Morera, i l"alcaldessa d"Oliva, Yolanda Pastor/ EPDAOliva acollirà la 57a assemblea general ordinària de 2025 de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana. Així es va votar en la 56a assemblea que va tindre lloc dissabte passat al municipi castellonenc de Sant Mateu. La candidatura d'Oliva (amb un 56,29% dels vots) es va imposar a la Societat Musical Lira Castellonera (que va quedar en segona posició amb un 39,66% dels vots).
A l'assemblea van assistir representants de l'Associació Artístico Musical i de l'Ajuntament d'Oliva, encapçalats pel president de l'AAMO, Juan Carlos Morera, i l'alcaldessa d'Oliva, Yolanda Pastor, que aquest matí han explicat en roda de premsa la importància del fet.
L'Associació Artístico Musical d'Oliva disposa en l'actualitat d'una escola de música amb vora 280 alumnes i 19 professors titulats, una bandeta d'iniciació i una banda juvenil, l'orquestra clàssica, l'Orfeó Josep Climent, i sobretot, l'espectacular Banda Simfònica amb quasi un centenar de músics.
L'any passat va celebrar el 125 aniversari de la seua fundació, amb tot un seguit d'actes que va culminar amb la VI Trobada de Bandes de les Societats Musicals de la Safor-Valldigna, que va reunir a un miler de músics que van interpretar conjuntament al parc de l'Estació el pasdoble 'Eduardo Borrás', un pasdoble emblemàtic de la nostra ciutat.
Juan Carlos Morera, president de l'AAMO: "La possibilitat de presentar la nostra candidatura va sorgir precisament en la Trobada comarcal de bandes de l'any passat. Ens ho vam proposar i quasi a l'instant vam dir que sí, convençuts tal com estem de les nostres capacitats, tant per part de la banda com per part d'Oliva. De tota manera, competíem contra una gran banda, però crec que vam guanyar perquè vam aconseguir emocionar als assistents. Vam presentar una candidatura amb molta il·lusió, l'alcaldessa va fer un gran discurs que va incidir, des de l'emoció, en la importància de l'Artístico Musical en la cultura i en la vida social d'Oliva, així com en la capacitat per organitzar grans esdeveniments del nostre municipi, ja siguen les festes de Moros i Cristians, la Setmana Santa i les Falles, com l'arribada de la 7a etapa de la Vuelta Ciclista a Espanya, el Gran Fons Alberto Contador o la Lliga Nacional Iberdrola de Rem de Mar. El vídeo que vam presentar 'AAMO - Oliva: No te la pots perdre' (https://www.youtube.com/watch?v=IP2M1w6Ocqw) també va agradar molt. He d'agrair al seu autor, Jordi Todolí, que he de dir que és músic de l'AAMO, el gran treball que va fer i sobretot la càrrega emocional que va saber transmetre."
Yolanda Pastor, alcaldessa d'Oliva: "Oliva no s'entén sense l'Associació Artístico Musical, igual com la Comunitat Valenciana no s'entén sense les més de 500 societats musicals que conformen la Federació. Som bressol i seu de música i Oliva vol reforçar la seua presència en aquest patrimoni valencià. L'Artístico Musical està ara mateix en un bon moment, amb molta gent jove i sobretot energia i il·lusió per fer coses noves, que motiven encara més els seus associats i que impliquen a tota la societat. Per tot això i perquè sempre està disposada a col·laborar en tots els actes, tant institucionals com de les diferents associacions i col·lectius del nostre poble, l'Ajuntament d'Oliva no pot fer altra cosa que estar al seu costat, en totes les iniciatives que proposa. En aquest cas, vull agrair el seu esforç a l'AAMO així com la bona acollida que vam tindre per part del municipi de Sant Mateu i també el suport de la Federació."
Tal com ha explicat Juan Carlos Morera, "ara ens queda un any per a preparar una gran assemblea general de la FSMCV conjuntament amb l'Ajuntament d'Oliva i també tota la societat i les empreses del nostre poble. Volem fer una gran programació amb aquest motiu que incloga conferències, tallers, exposicions i, per descomptat, molta música. Concerts, cercaviles i actuacions diverses que segur emocionaran a tots els olivers i visitants. La candidatura no ha estat el treball d'una junta, sinó de tota l'associació, de l'Ajuntament i de la il·lusió de tots. Estem segurs que en el cas de l'assemblea de la FSMCV serà el mateix, perquè no es tracta d'un acte d'una banda, sinó d'un benefici per a tots els ciutadans d'Oliva, perquè els veïns i veïnes d'Oliva estiguem encara més orgullosos del nostre poble."
Segons ha destacat l'alcaldessa, "tenim instal·lacions per acollir una gran quantitat de públic, tant tancades com obertes. Espais culturals, sales d'exposicions i un gran parc amb capacitat per a 2.000 persones en el cor de la ciutat, a més d'un gran patrimoni cultural i natural, amb les platges, el nucli antic o la gastronomia, que estem segurs que encantaran a tots els assistents".
Comparte la noticia
Categorías de la noticia