Carla Cebrián, candidata a l?alcaldia de Carlet per Compromís. / EPDA
Joan Baldoví, Agueda Micó i Carla Cebrián en Carlet. / EPDACandidata a l'alcaldia de Carlet per a les pròximes eleccions de 2023, per qué li agradaria ocupar eixe càrrec?
Perquè m'estime profundament el meu poble, perquè és la ciutat on he decidit viure, construir una família i criar els meus fills o filles. I perquè tinc les idees molt clares respecte al projecte de ciutat que vull: una ciutat moderna i progressista, una ciutat que siga cada volta més justa i avançada socialment. Una ciutat on es prioritze la felicitat de les persones. Estos quatre anys d'experiència municipal al capdavant de parcel·les tan importants com Educació o Dona i Igualtat, entre altres, on hem fet una feina importantíssima, també m'han donat una perspectiva molt clara per a conèixer realment quines són les carències i les oportunitats de millora que té el nostre poble, i estic determinada, amb el suport dels ciutadans i les ciutadanes, a posar al servei del nostre poble tota l'experiència acumulada durant este temps, tota la il·lusió del món, tota la meua capacitat de treball i unes idees ben clares al respecte.
Quins projectes li agradaria portar a terme en Carlet? ¿Quin d'ells són prioritaris si arriba a l'alcaldia?
M'agradaria dur endavant un projecte que tinc en ment i que s'engloba dins dels paràmetres de les Ciutats Educadores. Voldria que Carlet fora un poble de referència en matèria educativa a la nostra comarca i a tot el territori valencià, i en això hem treballat intensament estos últims anys i hem aconseguit avanços importants. Una societat centrada a assolir una educació d'excel·lència és, sense dubte, una societat amb garantia d'un gran futur col·lectiu. També necessitem un Carlet amb més zones verdes, on poder gaudir amb la família. Cal posar en marxa el teatre El Siglo, que l'any que ve farà 135 anys des de la seua inauguració, per respecte a la memòria de molts carletins i carletines, per a incrementar la nostra oferta cultural i per augmentar el nostre sentiment de poble cohesionat, que vol rescatar el millor de la seua història i projectar-se cap al futur. Esta serà la legislatura que durà a terme el desviament de la carretera, una reivindicació històrica que per fi hem aconseguit i que es farà realitat durant els pròxims exercicis. Vull també que puguem assolir una agenda cultural que siga l'enveja de tota la comarca. I un repte fonamental per a mi és apostar decisivament per a oferir una oferta juvenil de qualitat amb espais on la joventut puga gaudir al seu poble, sense necessitat d'anar-se'n fora. A més, cal crear espais formatius i laborals que facen de Carlet una ciutat atractiva perquè les nostres joves, quan acaben d'estudiar vulguen tornar al seu poble.
Quines necessitats té Carlet? A quins reptes s'enfronta?
Després de passar una pandèmia mundial que ha sacsejat les nostres vides i afrotat una crisi econòmica derivada de la guerra d'Ucraïna, són moltíssimes les necessitats que trobem al nostre territori. D'esta situació tan complicada, crec que hem pogut aprendre que la societat necessita d'un sistema de benestar fort que ens acompanye en el nostre dia a dia i ens ajude en els moments més durs. En eixe sentit, des de l'Ajuntament hem dut a terme diversos projectes per a donar suport, per exemple, als comerços locals i enfortir el nostre teixit comercial. Una d'estes propostes, que ha funcionat molt bé, és el Bo Comerç, una iniciativa que ha suposat una injecció d'uns 300.000€ de manera directa en els comerços de la nostra ciutat. Sense dubte, una forma radicalment diferent de fer front a una crisi econòmica sobrevinguda. I eixe és el repte més gran, aconseguir que este model, que es fonamenta en el fet d'ajudar al xicotet comerç dels nostres pobles i ciutats es convertisca en la norma i no en l'excepció.
Cóm és la situació actual interna del partit local de Compromís?
En estos moments el partit segueix treballant de valent com ho ha estat fent els últims anys: amb ganes i amb molta il·lusió. Una mostra ben clara d'això és el gran èxit de participació que han tingut tots els actes que hem organitzat durant els últims mesos, com ara la presentació del llibre sobre Joan Baldoví, la inauguració de la nova seu de Compromís a Carlet o la presentació de la meua candidatura a l'alcaldia. Com he dit en alguna ocasió, el projecte de Compromís, el projecte que vull encapçalar, és un projecte obert, plural on estem tots i totes. En estos moments el col·lectiu està implicat amb cos i ànima en la preparació de les eleccions del 28 de maig.
Tem que l'episodi amb Maria Josep Ortega, ex alcaldessa de Carlet, provoque una pèrdua de vots de cara a les pròximes eleccions?
El nostre, el projecte de Compromís per Carlet, és un projecte d'equip, amb lideratges compartits i que té la virtut d'haver abordat una renovació necessària que la resta de formacions polítiques no ha pogut o no ha volgut fer. No pot ser que siguen les mateixes persones de fa 20 anys les que tornen una volta i una altra a representar els seus partits. Fa falta trencar el bucle, que córrega aire fresc en l'Ajuntament i en el poble i així acabar ja amb eixes relacions molt viciades entre uns i altres. Ara mateix Compromís és l'única opció política que aporta un projecte alternatiu al mateix de sempre.
Carlet és un municipi a on des de 1995 han governat dones, què suposa per a vosté que les dones encarnen la vida política i que lluiten per obrir-se camí?
Com a dona és tot un orgull. Crec que és fonamental que hi haja dones que ocupen també els alts càrrecs de representació política. Calen referents femenins en càrrecs importants per a dir-los a les nostres menudes que poden ser el que elles vulguen. És cert que cada vegada hi ha més dones a la política, però segueixen sent majoritàriament homes els que ocupen els càrrecs més elevats dels seus partits i governs. Com he dit, per a mi suposa tot un orgull poder dir que ací a Carlet tenim dones líders que han fet un pas endavant per a representar el seu poble, i m'encantaria ser la quarta dona que de manera consecutiva tinga la responsabilitat i l'honor de representar a tots els carletins i les carletines.
Durant esta legislatura ha estat al comandament de la regidoria d'igualtat de l'Ajuntament de Carlet. En quin punt es troba la localitat en matèria de feminisme i igualtat?
Crec que podem dir ben alt que actualment som un municipi referent en polítiques d'igualtat. Fa 8 anys, amb l'arribada de Compromís a l'alcaldia es va crear la regidoria d'Igualtat, ja que amb el govern del PP no existia. Però crear una regidoria no serveix de res si no es dota de contingut, i nosaltres li l'hem donat. Tenim la Casa de la Dona, un espai segur amb professionals 24h que atenen a totes les carletines víctimes de violència masclista. En estos moments tenim aprovat el segon Pla d'Igualtat intern de l'Ajuntament de Carlet. Este mes passarem pel plenari el Pla d'Igualtat Municipal que inclou tot el poble, amb les seues organitzacions i associacions. També podem sentir-nos orgullosos i orgulloses de ser un municipi adherit a la xarxa de municipis lliures de violència de gènere i de trata. A més continuem amb les campanyes de sensibilització tant als centres educatius com per a la ciutadania en general, i també hem realitzat diverses actuacions per a fomentar la conciliació familiar dels nostres veïns i veïnes. Encara queda encara molta feina per fer per a aconseguir una igualtat real, però també és ben cert que n'hem fet moltíssima durant estos dos últims mandats.
Quins valors li agradaria transmetre des del seu partit per a guanyar-se la confiança de la població?
La confiança de la gent es guanya treballant, fent faena des de l'Ajuntament, però també recorrent els carrers i tenint un contacte directe i constant amb el veïnat, amb les persones, escoltant-les sempre i fent tot el possible per a atendre les seues necesssitats. La població necessita sentir-se escoltada per a poder dir-li al seu Ajuntament amb total confiança quines són les seues necessitats. Per tant, els valors fonamentals per a poder fer bé la feina són escoltar, treballar, decidir i fer-ho des d'una perspectiva col·laborativa i en equip.
En què es basarà la seua campanya?
Es basarà en un procés d'escolta, de proximitat, d'eixir als carrers, d'escoltar a les persones i de vore de primera mà les necessitats de Carlet ara i ací, de dialogar i de comprometre'ns per als pròxims anys en un treball que volem conjunt amb els veïns i les veïnes del poble, que és el millor que tenim. Serà una campanya en positiu, constructiva, demostrant que sabem escoltar, que sabem treballar, que sabem estar sempre, que sabem respondre als anhels de la nostra societat, i que ho farem des de la humilitat i des del coratge, des del positivisme, des de l'experiència i amb la il·lusió intacta del primer dia.
Conta amb el recolzament de la seua gent més propera?
Totalment. La gent que em coneix sap que soc una persona que no prenc les decisions a la lleugera, que el meu compromís arriba fins al final, que em satisfà esforçar-me intensament per la gent, per allò en què crec, que soc organitzada i molt responsable. Sap que sempre pot comptar amb mi i que si està en les meues mans faré tot el possible per aconseguir-ho. Saben que no em rendisc. A més, saben que treballe en equip, que no m'agrada gens figurar i que precisament el que més m'agrada de la política és la part de la gestió, de solucionar els problemes i millorar la vida de la gent.
Amb quines ganes i il·lusió afronta este nou repte?
Amb moltes ganes i amb molta la il·lusió del món. És temps d'obrir una etapa nova i il·lusionant, de fer política de baix cap a dalt, des del poble a l'Ajuntament, fent que els carletins i les carletines se senten escoltats, cuidats, estimats i respectats pel seu Ajuntament. Tinc ganes de demostrar al meu poble que, amb l'equip que estem construint, amb totes les nostres ganes, amb tota la nostra determinació i amb tot el nostre esforç farem de Carlet un poble referent en el millor que pot donar de si una societat moderna i compromesa.
Com veu Compromís a nivell comarcal? i provincial?
Compromís és un partit que ha passat de no tindre alcaldies a cogovernar tot un país. Hem ocupat els espais que el bipartidisme no ens deixava i en tots els llocs en què hem estat, s'ha demostrat que amb governs de Compromís es viu millor. Crec que Compromís, tant a nivell comarcal com provincial i de país, té moltes possibilitats, només cal mirar tota la faena que s'ha dut a terme. Potser l'exemple més reconegut és el de la ciutat de València, que ha passat de ser la capital de la corrupció a ser la Capital Verda i ser considerada una de les millors ciutats per a viure del món, però no és l'únic exemple. Ciutats com Alzira són un referent en molts àmbits, i també en altres pobles de la comarca les polítiques de Compromís han capgirat anys d'abandó per part de les institucions anteriors. Crec que, amb els nostres encerts i els nostres errors, podem estar ben orgullosos i orgulloses de tot el que hem fet.
Quin missatge enviaria a la població del seu municipi?
Un missatge d'estima i il·lusió, exactament la mateixa amb la qual vaig decidir presentar-me com a candidata. Vull treballar intensament per la gent del nostre poble, amb tota la força que em dona la joventut i amb el coneixement que em dona l'experiència. Vull millorar el poble en tots els seus aspectes. Vull un poble net, una ciutat educadora que cuide dels seus ciutadans i ciutadanes, una ciutat amb oportunitats laborals, una ciutat viva, amb comerços, amb opcions per a la joventut i també per a les persones majors, amb una bona oferta cultural i on puguem anar tots i totes a una. Perquè les potencialitats de la nostra ciutat són enormes, i amb treball intens i molta estima podem continuar fent de Carlet, este poble distinguit, un dels millors llocs per a viure.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia