Cartel de la cavalcada Magues de Gener, València.- EPDALa Societat Coral el Micalet ha presentat a les Magues de Gener que protagonitzaran la Festa de la Infància 2020 i la cavalcada que se celebrarà pels carrers de València el diumenge dia 12, així com les activitats culturals, un llibre gràfic i les característiques i novetats de la cinquena edició d’aquesta expressió cívica, i festiva, destinada a les xiquetes i xiquets, que celebra el solstici d’hivern.
Les dones que encarnaran a les Magues de Gener aquest any són la periodista i exdiputada, Llum Quiñonero (Llibertat); la professora d’anglès i sindicalista, Beatriu Cardona (Igualtat); i la professora i ecologista, Lucrecia Manzanares (Fraternitat-Sororitat). Aquest any les varetes màgiques que portaran estaran rematades amb hortalisses com a metàfora de la defensa de la comarca de L’Horta.
El Micalet ha informat de les diverses activitats culturals que jalonen la Festa de la Infantesa des de fa dos setmanes. La societat musical va publicar el llibre Cançons laiques 2 en el que han participat 15 poetes que han col·laborat en aquest treball que inclou un disc amb diverses cançons infantils i va inaugurar l’exposició La màgia de la infantesa, amb fotografies de Miquel Gómez Sahuquillo i comisariada per Cristina Escrivà i Francesc Piera.
L’entitat ha presentat el llibre 'La il·lusió ens uneix', que recopila gràficament les quatre edicions precedents baix el prisma de diferents fotògrafs que han reflectit en les seues instantànies l’alegria de les xiquetes i xiquets al pas de la Cavalcada de les Magues de Gener i la participació de la ciutadania, grups de dolçaina i tabal, batukades, muixerangues, grups de dansa, bandes de música, formacions musicals, gegants i cabuts, animadors, associacions, institucions... en aquesta desfilada laica. El Micalet agraeix amb aquesta publicació la generositat de tots els que fan possible aquesta festivitat.
Al Tall i Pignatelli
L’actuació d’Al Tall i del grup d’albaes Pignatelli serà una de les grans novetats d’aquest any quan finalitze la Cavalcada de la Festa de la Infantesa, que començarà en el Parterre a les 11.30h i seguirà pels carrers de la Pau i Sant Vicent fins arribar a la plaça de l’Ajuntament on les Magues de Gener oferiran uns breus discursos des de la balconada del consistori.
Tonetxo Pardiñas, president de la Societat Coral el Micalet, ha manifestat que “estem molt satisfets i agraïts amb la participació de 48 agrupacions en aquesta cinquena edició de la Festa de la Infantesa”. Pardiñas ha assegurat que “esperem que l’alegria de les Magues de Gener satisfaga els desitjos de xiquetes i xiquets en 2020 i gaudisquen d’una societat més lliure, igualitària i fraterna”.
Caràcter feminista i solidari
Per la seua banda, Cristina Escrivà, coordinadora del projecte i membre de la junta directiva del Micalet, ha destacat “l’impacte positiu de la iniciativa en la societat valenciana; desitgem que cresca més i amb el temps es convertisca en una tradició arrelada a la ciutat que visibilitze el treball de tantes associacions i persones que treballen pel ben comú”. Escrivà ha subratllat “el caràcter feminista d’una celebració que situa a la dona com a referent i que uneix a la societat civil en un exercici de voluntarisme en benefici de la infantesa”.
Les Magues de Gener, que simbolitzen tres conceptes universals com la llibertat, la igualtat i la fraternitat, han mostrat la seua il·lusió i emoció per participar en una iniciativa multicultural i solidària com la Festa de la Infantesa que organitza la Societat Coral el Micalet. Quiñonero (Alacant, 1954) escriptora, investigadora i guionista, ha treballat i publicat per a diversos diaris i revistes i és autora de diverses novel·les i documentals. Activista feminista, va ser diputada pel grup Podem en les Corts Valencianes en la IX legislatura i presidenta de la Comissió de polítiques d’igualtat de gènere i polítiques LGTBI.
Cardona (Cocentaina, Alacant 1977), que repeteix com a Maga de Gener, és professora d’anglès a l’Escola Oficial d’Idiomes de València-Saïdia i associada de la Universitat de València. És feminista i sindicalista, treballa en la Intersindical Valenciana des de 2008, primer en educació i actualment com a coordinadora de la Intersindical-Dones, entre altres càrrecs. Lucrecia Manzanares (Torres de Albánchez, Jaén 1958), és professora d’educació Primària, sindicalista, ecologista i membre del cor Dona Veu, una agrupació compromesa amb la lluita feminista que té com a objectiu projectar la veu de les dones.
El Micalet, una societat musical fundada l’any 1893, va ser declarada d’Utilitat Pública en 1978 i es configura com un espai de referència per la seua important activitat educativa i cultural, així com pel seu paper en l’articulació de la societat civil valenciana des de fa 126 anys. L’entitat, sense ànim de lucre, compta amb 554 socis i 163 alumnes en l’Escola de Música Matilde Salvador, d’ensenyaments no reglats, i al centre autoritzat Institut Musical Giner on s’imparteixen estudis oficials d’Ensenyament Elemental i Professional.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia