Mobilitat Urbana. / EPDA L’Ajuntament de Gandia ha iniciat els treballs preliminars per a actualitzar el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) i desenvolupar el projecte tècnic d’una Zona de Baixes Emissions (ZBE). Aquesta iniciativa té com a objectiu establir un nou equilibri entre els diferents mitjans de transport del municipi, prioritzant l’eficiència i la sostenibilitat.
Tal com ha informat la regidora delegada de Mobilitat, Trànsit i Transport Públic, Lydia Morant, l’estudi compta amb un pressupost de 83.036,25 €, i permetrà generar dos documents clau que ajudaran Gandia a complir els objectius de reducció d’emissions de CO₂ establerts per la Unió Europea, així com a accedir a subvencions destinades a la millora de la mobilitat sostenible a la ciutat.
Com a primer pas en la fase de caracterització de la mobilitat, l’Ajuntament durà a terme una campanya d’enquestes telefòniques i presencials al carrer, a més d’una recollida de dades sobre trànsit, transport públic, aparcament, vianants i ciclistes. Aquest procés busca conèixer de manera precisa els hàbits de mobilitat de la ciutadania i les seues necessitats de transport. La informació recopilada permetrà elaborar un diagnòstic quantitatiu i fiable, que servirà de base per a dissenyar plans i programes d’actuació que oferisquen solucions concretes adaptades al municipi.
“Una vegada apliquem les mesures del PMUS, podrem desplaçar-nos millor per la ciutat i fomentar els desplaçaments a peu i en bicicleta”, va finalitzar Morant.
L’Ajuntament fa una crida a la col•laboració ciutadana, tant per a respondre als enquestadors com per a aportar suggeriments
Comparte la noticia
Categorías de la noticia