La regidora delegada de Participació Ciutadana, Liduvina Gil, acompanyada per l?organitzadora del projecte, Adriana Serlik, i la gerent del Palau Ducal dels Borja, Estela Pellicer. / EPDALa regidora delegada de Participació Ciutadana, Liduvina Gil, acompanyada per l’organitzadora del projecte, Adriana Serlik, i la gerent del Palau Ducal dels Borja, Estela Pellicer, va presentar ahir una nova edició de FEMart, una iniciativa consolidada a la ciutat que aposta per la visibilització del talent jove femení en l’àmbit artístic i que es podrà visitar des del 5 de març fins al 5 d’abril.
Durant la seua intervenció, Liduvina Gil va destacar que “és un autèntic orgull col·laborar, un any més, en una nova edició de FEMart”, una iniciativa en la qual ha participat des de la seua primera convocatòria. La regidora va subratllar la importància de reivindicar la igualtat en tots els àmbits de la vida i va posar en valor el paper del projecte a l’hora de “deixar enrere el llarg silenci que, fins fa relativament poc, han hagut de patir les dones”.
Gil va afirmar que quan les dones s’empoderen i ocupen l’espai que els correspon, sorgeixen iniciatives com FEMart, capaces de generar “una autèntica revolució artística per a les dones de Gandia i la comarca”. En aquest sentit, va agrair expressament la feina i la dedicació d’Adriana Serlik, que es despedeix de l’organització del projecte després de quatre edicions, així com la implicació d’Irene Moreno, Amanda Cerce, Olga Escrihuela i Rubén Aparisi.
La regidora també va fer una crida a recollir el relleu per a garantir la continuïtat de la iniciativa, recordant que “encara queda molta feina per fer en matèria d’igualtat de gènere, drets i oportunitats” i que des de l’Administració s’ha de continuar donant suport a aquest tipus de projectes.
Per la seua part, Adriana Serlik va recordar els inicis de FEMart i les dificultats que van afrontar en la primera edició quan, juntament amb Irene Moreno, van plantejar la necessitat de crear una exposició específica per a joves artistes, ja que consideraven que són les que compten amb menys oportunitats per mostrar la seua obra.
Serlik va explicar que, després de superar els obstacles inicials, el projecte va trobar el suport de l’Ajuntament i del Palau Ducal, cosa que va permetre posar en marxa una mostra que, edició rere edició, ha reunit al voltant de 30 o 40 joves creadores de diferents disciplines, des de les arts plàstiques tradicionals fins a l’art digital i la fotografia.
En aquesta quarta edició, l’exposició a l’aire lliure s’ubicarà al Pont de la Fira, mentre que la resta d’obres s’exhibiran al Palau Ducal dels Borja. Serlik es va mostrar orgullosa de l’èxit aconseguit en les convocatòries anteriors i va assegurar que FEMart ha sembrat una llavor que confia que tinga continuïtat en el futur.
Finalment, Estela Pellicer va reafirmar el compromís del Palau Ducal amb la iniciativa i amb la visibilització del paper de les dones, tant en la història com en l’actualitat. La gerent va destacar que l’exposició suposa “un espai d’oportunitats” per a moltes joves artistes que exposen per primera vegada, així com un espai de sensibilització al voltant de les temàtiques abordades en les obres.
La inauguració tindrà lloc el pròxim 5 de març a les 19.00 hores al Pont de la Fira i continuarà a les 19.15 hores a la sala Carròs i Centelles del Palau Ducal.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia