L"ajuntament ha cedit l"espai per al seu ús com a centre de respir a l"Associació de Familiars de Malalts d"Alzheimer i altres Demències de Benigànim./EPDAEl president de la Diputació de València, Vicent Mompó, ha visitat l'edifici municipal que l'Ajuntament de Benigànim ha condicionat amb ajuda de la institució provincial per al seu ús com a centre de respir per part de l'Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer i altres Demències de Benigànim.
La subvenció de prop de 26.000 euros ha suposat l'eliminació de barreres arquitectòniques mitjançant una rampa d'entrada i l'adequació d'alguns espais, en el que fins ara era un centre multiusos situat al Parc L’Ortisa, i que entrarà en funcionament en benefici tant dels usuaris d'esta associació com dels seus familiars i cuidadors.
El president Vicent Mompó ha subratllat que “un dels principals objectius de la Diputació és estar al costat dels municipis, perquè la manera en la qual dissenyem els nostres espais també definix, en part, la societat que volem”. En este sentit, Mompó ha destacat que “invertir en accessibilitat no és només eliminar barreres físiques, sinó també garantir drets i oportunitats per a totes i tots”.
El president ha incidit en la importància que “les persones majors i aquelles amb determinades condicions o malalties puguen accedir als espais públics en igualtat de condicions”. “Volem que invertir en accessibilitat no siga una excepció, sinó un principi bàsic d'esta província, perquè aspirem a una província inclusiva i millor per a tots”, ha afegit.
Per part seua, l'alcaldessa de Benigànim, Yovana Herrero, ha destacat que el centre “ja està preparat perquè puguen entrar totes les persones amb Alzheimer que pertanyen a l'associació”, i ha reconegut que l'ajuda de la Diputació “ha suposat un gran impuls per a l'ajuntament, ja que ens ha permés sufragar els gastos necessaris per a posar el local a punt".
Herrero ha explicat que l'edifici funcionarà com una unitat de respir, oberta no sols als usuaris de l'associació, sinó també a altres persones que ho necessiten, i ha avançat que en el centre es desenvoluparan tallers cognitius, activitats específiques per a este tipus de malalties i xarrades dirigides als familiars i cuidadors. Així mateix, ha assenyalat que, encara que el municipi compta amb un pla d'inversions, “sempre és necessari el suport de la Diputació per a poder dur a terme actuacions com esta, que d'una altra manera serien impossibles”.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia