Este sitio web utiliza cookies, además de servir para obtener datos estadísticos de la navegación de sus
usuarios y mejorar su experiencia de como usuario. Si continúas navegando, consideramos que aceptas su
uso.
Puedes cambiar la configuración u obtener más información en nuestra política de cookies pulsando aquí.
Ángel Sánchez Molina, il·lustrador i conservador del Museu de Prehistòria de València, és l'autor de la imatge
0
REDACCIÓ - 26/03/2025
Cartell de la Iberfesta d"Olocau 2025. /EPDA
A falta de poc més de dos mesos per a la seua celebració, els preparatius de la Iberfesta d'Olocau seguixen el seu curs i, com cada any, la presentació del cartell és un dels moments més esperats per tots els amants de l'esdeveniment. L'obra que anunciarà la celebració en 2025 ha sigut realitzada per Ángel Sánchez Molina, il·lustrador i conservador de la col·lecció fotogràfica del Museu de Prehistòria de València, qui s'ha encarregat també del disseny en anteriors edicions.
En esta ocasió, Sánchez ha triat com a imatge principal del pòster una de les vinyetes del segon volum de la seua novel·la gràfica ‘Balkar’. En ella, s'aprecia una clara inspiració en vasos ibers edetans que representen danses i desfilades guerreres. Unes referències al material arqueològic que, igual que en la resta del còmic, tracten d'aconseguir el major rigor històric possible en aspectes com les armes, les ferramentes, la vestimenta o l'arquitectura. A més, tal com ha assenyalat l'autor, s'ha seleccionat esta vinyeta per la seua connexió amb l'esperit festiu i cultural de la Iberfesta.
Així, amb l'oficialització del cartell, es fa un pas més en l'organització d'un esdeveniment de referència a la Comunitat Valenciana, que tindrà lloc els dies 6, 7 i 8 de juny i que farà que veïns i visitants descobrisquen d'una manera lúdica i didàctica com era la vida fa 2.500 anys en el món iber.