Lo Rat Penat celebrarà el pròxim dijous 26 de juny a les 19:30 hores, en el Saló Constantí Llombart de la seua sèu social (C/ Trinquet de Cavallers, 9 Valéncia c), el tradicional acte de Llectura de Llibrets de Falla premiats en el certamen d'enguany.
L'event contarà en la participació dels poetes guardonats, els qui seran els encarregats de donar veu a les seues pròpies creacions.
L'acte estarà presidit per la Regina dels Jocs Florals de la Ciutat i Regne de Valéncia, Maria Garcia Vallcanera, i per la Fallera Major de Valéncia, Berta Peiró Garcia, realçant aixina la rellevància cultural i festiva d'esta cita.
Des de 1903, Lo Rat Penat convoca el Concurs de Llibrets de Falla, una convocatòria anual dirigida a les comissions falleres i als poetes valencians, en la que es premia l'ingeni, la sàtira, l'humor i la riquea lliterària d'estos texts fonamentals en la Festa de les Falles.
Els llibrets, no solament reflectixen l'actualitat en aguda ironia, sino que també mantenen viva la llengua i la cultura valencianes.
Devem recordar també que, en l'expedient de la UNESCO per a la declaració de les Falles com a Patrimoni Cultural Immaterial de l'Humanitat, es reconeix expressament la llabor de Lo Rat Penat en la preservació i promoció d'este patrimoni lliterari a través del seu històric certamen.
L'acte és d'accés lliure fins a completar aforament i supon una oportunitat única per a gojar en directe de la creativitat dels autors premiats i de l'esplendor lliterari de les nostres Falles.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia