La fachada del ayuntamiento. EPDAL'Ajuntament de Manises ha suspés temporalment la tramitació i atorgament de llicències per a hostalatges turístics en la localitat per a analitzar i poder regularitzar la situació de manera que es puga modificar el Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU). El ple ordinari del mes de juliol ha aprovat la proposta amb els vots a favor dels grups PSPV-PSOE (5), APM-Compromís (5), Podemos (1) i Partit Popular (6), i l’abstenció de VOX (4).
El regidor de Planejament i Turisme de l'Ajuntament de Manises, Àngel Mora ha remarcat que “es tracta d'utilitzar qualsevol mecanisme legal al nostre abast per a impedir que Manises es convertisca en una ciutat ocupada per pisos turístics. Amb esta mesura ens dotem de temps per a estudiar com restringir al màxim esta activitat a la nostra ciutat”. “La presència de l'aeroport ja distorsiona el mercat de l'habitatge convertint-la en inaccessible i no permetrem que els pisos turístics agreugen la situació”, explica Mora.
Per la seua part, el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Manises, Guillermo Martínez, ha assenyalat que “la proliferació durant l’últim any d’este tipus d’habitatges ens obliga a estudiar normatives específiques”. “És un fenomen que s’està començant a estendre per la nostra ciutat de manera ràpida i necessita mesures concretes que regulen els seus requisits, número i ubicació entre d’altres”, ha afegit Martínez.
Els habitatges destinats en la totalitat o en part a l'ús turístic estan augmentant de manera descontrolada en tot el territori, i en el municipi de Manises, per diverses circumstàncies entre les quals estan la rendibilitat econòmica immediata, l'expansió de plataformes digitals, l'atractiu del turisme urbà de València i la seua àrea metropolitana i la falta d'una regulació efectiva, especialment a nivell urbanístic.
El municipi de Manises està situat en l'àrea metropolitana de València, i donada l'existència d'infraestructures com l'aeroport o la connexió metre amb València ha permés estendre la seua àrea d'influència d'atracció de turistes, que perceben el municipi com una zona idònia per a fixar la seua residència temporal turística.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia