Multitud de persones en la VIIIa Festa de la Carxofa d"Alaquàs. / EPDAMilers de persones ha visitat este cap de setmana Alaquàs per a gaudir de la VIIIa Festa de la Carxofa que una vegada més ha batut el seu rècord d'assistència i participació. La festa, organitzada per primera vegada amb la col·laboració conjunta de l'Associació d'Amics i Amigues del Cant de la Carxofa, l'Associació de Comerciants Associats d'Alaquàs (CAdA) i l'Associació d'Hostaleria i Restauració d'Alaquàs (AHORA), ha permés ampliar la programació a quatre jornades i donar més protagonisme a l'artesania, la dansa i el debat gastronòmic.
Una vegada més, la festa ha aconseguit els seus objectius: vertebrar tot un poble i promocionar Alaquàs i el Cant de la Carxofa amb una proposta única que suma tradició, cultura, gastronomia i comerç. A més, enguany s'ha convertit en un símbol d'unió i solidaritat, especialment després dels estralls causats per la DANA a l'Horta Sud. Per això en la cita han participat de forma activa pobles veïns afectats per la catàstrofe.
Les activitats es van iniciar el dijous 6 de febrer amb una tertúlia gastronòmica conduïda pel periodista i gastrònom Paco Alonso, que va reivindicar la cuina amb carxofa a Alaquàs i que va comptar amb la participació de grans figures del sector: el xef Óscar Torrijos, la xef Chabe Soler i el xef Sebastian Romero.
Activitats i desenvolupament
El divendres 7 de febrer, el Castell d'Alaquàs va acollir una nit cultural amb màgia, poesia i música amb les actuacions del mag CHEMAGO, els Poetes d'Alaquàs i la Unió Musical d'Alaquàs i a continuació va tindre lloc el lliurament dels premis del Passaport Carxofa, iniciativa del comerç local.
El dissabte 8 de febrer va ser una jornada clau amb la celebració del nou concurs d'arròs amb carxofa, en el qual van participar cinc associacions locals. La guanyadora va ser la falla Avinguda Genovés. Durant tot el dia hi va haver una fira comercial i artesanal així com actuacions musicals. La jornada va concloure amb una gran torrà i la venda de 500 entrepans i la música del DJ Xema.
El diumenge 9 de febrer, dia gran de la Festa, va tindre lloc l'esperat concurs de tapes amb carxofa en el qual restaurants d'Alaquàs i de municipis veïns com Paiporta van competir per la millor elaboració amb este producte. Es van vendre un total de 6000 tapes. El primer premi va ser per al restaurant Ateneu Alaquàs, el segon per a la Sequieta d'Alaquàsi el tercer premi per a la Nova Terreta. El jurat va comptar amb noms com Raúl Resino, xef amb estrela Michelin, i la periodista gastronòmica Carla Centelles.
Durant tot el dia, el públic va poder gaudir de degustacions, música en directe, exhibicions musicals, de dansa i la fira comercial i artesanal. En el claustre del Castell d'Alaquàs va actuar el ballet de la Unió Musical d'Alaquàs, el cor del Cant de la Carxofa, el ballet de Ballanç i Bernia. Al voltant del monument, hi va haver una ruta de les séquies a càrrec de Via Heraclia, l'actuació del grup de ball l'Olivar, l'actuació de la Moixeranga La Torrentina i l'actuació de Poleo.
VIIIa Festa de la Carxofa. / EPDA
Comparte la noticia
Categorías de la noticia