Els assistents en la cercavila pels carrers de Picassent. EPDAMalgrat l'aplaçament de la Trobada a causa de la pluja prevista per a ahir dissabte, la vesprada de diumenge ha sigut immensament participativa a Picassent amb la celebració de la 37a Trobada d'Escoles en valencià de l'Horta Sud, que enguany ha portat com a lema «Lliures i amb orgull!». Així, al voltant de 3.000 de persones entre escolars, famílies i activistes, veïnat i públic en general, arribats de diverses localitats de la comarca, han participat en esta gran festa per la llengua.
A les 17 h. de la vesprada han començat a desfilar les dos cercaviles programades: la cercavila A ha eixit des del CEIP Sant Ignasi de Loiola. La formaven esta mateixa comunitat educativa, també el CEIP Mare de Déu de Vallivana, La Nostra Escola Comarcal, l'Escola d'Adults, i els municipis d'Alaquàs, Albal, Alcàsser, Aldaia, Quart de Poblet, Sedaví, Silla, Torrent i Xirivella.
La cercavila B ha eixit des del carrer Compositor Alberto Muñoz Boví, i formada pel CEIP Príncep d'Espanya, Les Carolines, el col·legi Sant Cristòfor Màrtir, l'Escola Infantil Municipal Ninos-Mon peixet, i la Facultat de Magisteri, així com els municipis d'Alfafar, Benetússer, Beniparrell, Catarroja, Manises, Massanassa, Mislata, Paiporta, Picassent.
La plaça de l'Ajuntament, ha sigut el primer epicentre de la festa, on s'han trobat les dos cercaviles. Allí, els esperaven l'alcaldessa del municipi, Conxa Garcia, i les regidores Nati Sobrevela i Nerea Sanchis, les quals han fet entrega d'un recordatori a tots els centres participants, així com també autoritats de les diferents institucions valencianes.
La primera edil ha agraït a tots els escolars, famílies i autoritats que s'acostaren a Picassent per a celebrar les Trobades 19 anys després, un acte «festiu però també reivindicatiu on tornem a dir que el valencià és la nostra llengua a casa, al carrer i sobretot a les escoles, on mai ha d'utilitzar la llengua per a dividir i on s'ha d'ensenyar i cuidar des de la normalitat a l'arrelament a les nostres identitats com a poble».
Seguidament, la comitiva en massa s'ha traslladat fins l'Ermita, on la festa ha continuat amb tallers i animació als carrers adjacents, actuacions acrobàtiques i també amb l'actuació i el concert de «Ramonets». La cloenda de la Trobada ha estat a càrrec de «Els dimonis de la Dalla», un col·lectiu picassentí que ha posat amb foc i molta diversió a la clausura d'esta jornada.
Una de les pancartes dels participants. EPDA
Comparte la noticia
Categorías de la noticia