L'Ajuntament d'Alzira presenta esta vesprada la liquidació del pressupost amb un superà vit de vora nou milions d'euros (8.895.120€) i amb un resultat pressupostari que complix amb el principi de sostenibilitat financera i la regla de gasto, aspectes que confirmen uns comptes municipals sanejats.
El regidor d'Hisenda, Andrés Gomis, ha descrit la situació com a "sÃmbol de salut econòmica de l'Ajuntament. Les xifres evidencien que s'està fent una gestió econòmica, responsable que continua en la tendència dels governs progressistes, millora els serveis públics, manteniment d'una agenda ambiciosa des de la responsabilitat. Millorem l'estalvi, el superà vit, complim les regles fiscals, reduïm el perÃode de pagament i tenim un nivell de deute molt baix"
Amb este tancament dels comptes del 2024, l'Ajuntament afronta el 2025 amb un romanent de tresoreria de 9.546.000 euros, és a dir, els diners disponibles que té l'Ajuntament per a enguany després d'haver pagat els gastos i les inversions de l'any anterior superen els nou milions i mig d'euros. Això significa que l'Ajuntament confirma la seua solvènciai gaudix de liquidesa per afrontar les despeses de l'any 2025 amb total garantia.
En la mateixa lÃnia que anys anteriors, també el deute de l'Ajuntament complix la normativa i es manté en unes xifres molt baixes, un 8'54%, tenint en compte que hi ha un deute viu de 3.747.678 euros a causa d'un préstec, més les devolucions pendents a l'Institut Valencià de la Competitivitat Empresarial (IVACE) que va avançar diners els anys 2021, 2022 per a la instal·lació de plaques fotovoltaiques.
D'altra banda, la liquidació dels comptes municipals confirma que l'Ajuntament d'Alzira complix amb els proveïdors i per tant és una entitat segura i fiable per a les empreses. De fet el perÃode mig de pagament de les factures una vegada arriben a Intervenció municipal varia entre els 22 i 24 dies al llarg del 2024, un perÃode molt inferior al mà xim legal establert en trenta dies.