Olocau ha reivindicat este diumenge la igualtat real i efectiva entre dones i homes en un acte que ha reunit nombrosos veïns al ritme de la música. AixÃ, este esdeveniment, inicialment previst per a commemorar el 8M, Dia Internacional de la Dona, i que va haver de ser ajornat per la previsió de pluja, ha servit per a mostrar el ferm compromÃs del municipi amb esta demanda social i per a posar en valor el treball que es realitza a nivell local per la cultura en general i la música en particular.
Per a començar, s'ha realitzat una cercavila que ha arrancat des de la Casa de la Senyoria i que ha comptat amb la participació de la Banda de l'Agrupació Musical 'La Melodia', que ha ambientat la desfilada, aixà com de representants del teixit associatiu (Associació de Veïns de Pla de Marco, Per un Olocau Viu, Associació de Jubilats d'Olocau, Associació de Moros i Cristians "El Cid" d'Olocau i Associació Cultural i Teatral d'Olocau – ACTO), i de veïns i veïnes que també han volgut sumar-s'hi. En l'encreuament del carrer Sant DÃdac i el carrer Major s'ha unit la Batukada AlÃ-Maimó, que ha omplit de ritme el tram final fins a la plaça Major.
En finalitzar, la regidora d'Igualtat i Dona, Olga BrÃnquez, ha volgut transmetre l'agraïment de l'Ajuntament a 'La Melodia', a la Batukada, a les associacions i als veïns i veïnes que han format part de l'acte, i a Protecció Civil i a la Policia Local pel seu treball perquè tot s'haja desenvolupat a la perfecció. A continuació, ha donat pas a les actuacions que han tingut lloc en la plaça.
Primer, el Cor i la Coraleta de 'La Melodia' han cantat fragments de cançons en les quals la dona i el feminisme són protagonistes, com a 'I tu, sols tu', d'El Diluvi; 'MarÃa se bebe las calles', de Pasión Vega; o 'La puerta violeta', de Rozalén. Després, el Cor i la Banda de 'La Melodia' han dut a terme una magnÃfica interpretació del tema 'A quién le importa', d'Alaska i Dinarama, que ha comptat amb una gran implicació del públic. Per últim, la Batukada ha tornat a entusiasmar els assistents amb el seu estil festiu i animat. Posteriorment, s'ha oferit una picadeta per a posar el punt final.
Amb la regidora d'Igualtat i Dona, han estat també presents en l'acte els edils Pascual Esteve, Desa Vilaplana i Salvador Navarret, aixà com l'alcalde, Antonio Ropero, qui ha destacat "l'enorme implicació de la nostra localitat en tots els esdeveniments que realitzem per la igualtat". Segons Ropero, "a Olocau, com a Poble Feminista, sempre se'ns sentirà , i seguirem treballant i mantenint una postura ferma i reivindicativa en tot el relatiu a la defensa dels drets de les dones".