L'Ajuntament de Sagunt instarà l'Acadèmia Valenciana de la Llengua a iniciar els trà mits necessaris per a signar un conveni de col·laboració entre totes dos entitats amb la condició de fomentar el coneixement i l'ús del valencià mitjançant diferents accions.
La moció, presentada pel grup municipal CompromÃs per Sagunt i defensada per la seua regidora, Maria Josep Soriano, va ser aprovada amb els vots a favor de PSOE i CompromÃs per Sagunt. Es va abstindre Iniciativa Porteña i van votar en contra de la moció PP i Vox.
Esta iniciativa comportaria la posada en marxa de diverses accions conjuntes com retolar les vies urbanes –incloent camins, carreteres, barrancs, rius, partides, urbanitzacions o dependències municipals–, garantir la versió en valencià del web municipal, potenciar l'oficina de promoció lingüÃstica, facilitar instal·lacions per a la celebració d'actes organitzats per l'AVL o oferir almenys el 50% de la promoció cultural local en valencià , entre altres compromisos.
Amb això, Sagunt se sumaria a una llista d'aproximadament una vintena d'ajuntaments que ja han pres esta determinació per la llengua en conjunció amb este ens les funcions del qual són, entre altres, determinar i elaborar la normativa lingüÃstica de la llengua valenciana i vetlar pel seu normal ús.