L'Ajuntament de Sueca, a través de la Regidoria responsable de l'Agència de Desenvolupament Local (ADL), ha programat una sèrie d'activitats en els últims dies amb el tÃtol "A Sueca parlem d'Europa, Descobrint oportunitats i desafiaments des de l'à mbit local", dirigides, especialment, a la població més jove del municipi, al teixit productiu local i als representants municipals.
La primera d'elles va tractar sobre els fons Next Generation UE, i va estar enfocada a les xicotetes i mitjanes empreses de Sueca i a tota aquella persona emprenedora del municipi interessada a conéixer les oportunitats que brinden estos fons al teixit productiu local, i com accedir a este mecanisme de finançament d'à mbit europeu. La xarrada va comptar amb la presència de la regidora d'ADL, Àngela MarÃ; la tècnica de l'Oficina Europea, Victoria Vázquez; i el CEO d'Exportory, consultor, formador i emprenedor, Javier Expósito.
La segona de les activitats proposades va tindre com a eix central el paper de les regions a la Unió Europea i la seua relació amb les autoritats locals, les oportunitats i desafiaments de la participació regional a la UE i l'impacte de les polÃtiques europees en l'à mbit local. A esta, va assistir una representació del govern municipal encapçalat per l'alcalde de Sueca, Dimas Vázquez. Entre els diferents temes tractats, va destacar la revisió de les inversions europees, la seua repercussió en l'à mbit local, l'euromunicipalisme i futures oportunitats.
Finalment, l'última de les activitats proposades va estar dirigida a la població més jove de Sueca i d'altres municipis pròxims, interessats a conéixer les oportunitats que brinda el Pacte Verd Europeu i com poden contribuir a la mitigació del canvi climà tic en el context europeu. En la xarrada, oferida per VÃctor Pastor, tècnic de Fons Europeus de l'Ajuntament de Sueca; Monica Radu, vicepresidenta de l'Associació Jean Monnet i responsable del Centre d'Informació Europe Direct en la Maison de la Europe de ParÃs; Jordi Ortiz, tècnic de projectes europeus de la consultora Crea 360 SL; i la regidora d'ADL, Àngela MarÃ; es va abordar la importà ncia i els desafiaments del Pacte Verd Europeu, el seu impacte en la ciutadania i les oportunitats que brinda als joves en el context europeu (programes de mobilitat, voluntariat, prà ctiques laborals, etc.). A través d'una òptica intergeneracional, es busca sensibilitzar als joves sobre la importà ncia de la seua contribució en la lluita contra el canvi climà tic i es presenten eines i programes per a la participació activa dels joves en la construcció d'un futur sostenible.