Giner, portavoz de cs. EPDAEl grup Ciutadans (Cs) a l'Ajuntament de València ha anunciat que instarà la delegació de Benestar Social a realitzar una campanya de promoció, foment i visibilització de l'assistent personal, com un recurs fonamental per a les persones en situació de dependència. Una acció que ha de realitzar-se en coordinació amb l'Oficina Mundial d'Atenció a la Discapacitat i seguint les directrius establides per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques inclusives de la Generalitat Valenciana.
En el Dia Mundial de les Persones amb Discapacitat, el regidor de Ciutadans, Javier Copoví, ha detallat que el seu grup presentarà una moció sobre aquest assumpte, en la qual també demanaran “que aquesta campanya servisca també per a sensibilitzar a les fundacions d'obra social i altres institucions públiques i civils per al seu suport a les associacions com ASPAYM, ’Xarxa de Dons amb Discapacitat’, PREDIF i altres que realitzen projectes d'inclusió i programes d'impuls de l'assistència personal, com el de formació i preparació de dones en risc d'exclusió social per a la seua inclusió laboral com a assistents personals.”.
“L'assistent personal, com a recurs de suport a les persones dependents, és un gran desconegut en la nostra societat, i fins i tot en moltes ocasions es malinterpreta assignant-li qualificatius despectius o que no corresponen, en absolut, amb la realitat d'aquesta prestació”, ha alertat Copoví, qui ha insistit: “Creiem necessari fomentar , promocionar i visibilitzar l'assistència personal per a impulsar la seua acceptació en la societat valenciana i afavorir la seua aplicació com un recurs de primer ordre”.
En aquesta línia, el regidor taronja ha explicat que “la figura de l'assistent personal té com a finalitat la promoció de l'autonomia de la persones amb discapacitat i persones dependents”. “Mitjançant la contractació d'un assistent personal, durant un nombre d'hores, facilitem a la persona l'accés a l'educació, al treball o la realització de les activitats bàsiques del dia a dia”, ha afegit.
Per a concloure, Copoví ha recordat que més de 110.000 valencians i valencianes necessiten ajudes bàsiques per a la seua vida diària.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia