Este sitio web utiliza cookies, además de servir para obtener datos estadísticos de la navegación de sus
usuarios y mejorar su experiencia de como usuario. Si continúas navegando, consideramos que aceptas su
uso.
Puedes cambiar la configuración u obtener más información en nuestra política de cookies pulsando aquí.
El president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer visita Alfara del Patriarca per a conéixer l'estat del barranc del Carraixet
La Corporació Municipal sol•licita neteja i saber les possibles actuacions en la zona, al mateix temps que s'advoca per l'autoprotecció com a eina de prevenció
0
- 10/02/2025
Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ), ha visitat aquest matí Alfara del Patriarca per a conéixer sobre el terreny les problemàtiques del barranc del Carraixet a la població. Jaume Martínez, alcalde d'Alfara del Patriarca, i Jesús Guanter, primer tinent d'alcalde, han rebut a Polo i han recorregut gran part del marge del barranc al costat d'ell, al mateix temps que han sol•licitat conèixer les possibles actuacions previstes en la zona per a evitar inundacions i que es mantinga net el llit.
Després d'una primera reunió mantinguda el dos de desembre a València, el dirigent del CHJ es va comprometre a visitar el municipi i atendre les demandes de l'equip de govern. "La protecció de la gent és la nostra prioritat i és un element estratègic donat l'impacte que el barranc pot tenir en la població"; ha explicat Martínez. Per part seua, Guanter, ha recordat que el canvi climàtic és una realitat i "cal actuar amb antelació i previsió a causa de la situació geogràfica d'Alfara al costat del marge del barranc del Carraixet".
En la trobada s'ha parlat de la viabilitat i dificultats de canalitzar el barranc al seu pas per la població i del projecte d'espai verd "Balcons del Carraixet". També s'ha sol•licitat a la CHJ que done suport a crear una circumval•lació al municipi a través de la unió del carrer Carraixet a la carretera de Vinalesa (CV304), per darrere del poliesportiu.
D'altra banda, des de la corporació municipal s'ha apostat per l'autoprotecció. Es millorarà la xarxa d'avisos i megafonia de la localitat i s'informarà i formarà a la població en matèria d'inundacions. De fet, la localitat ja disposa d'un Pla de Prevenció davant Inundacions. Polo, per part seua, ha anunciat que convocarà a una reunió conjunta a tots els alcaldes que poden ser afectats per aquesta infraestructura hidrogràfica.