El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, i la vicepresidenta, Natàlia Enguix./EPDALa Diputació de València ha donat llum verda a set nous projectes del Pla Obert a la Safor, amb una inversió global de 220.000 euros. Estes actuacions seran finançades pel principal programa inversor de la corporació provincial, que assigna 34 milions d'euros a la comarca, quasi set milions més que en els plans d'inversions de l'anterior legislatura.
Les intervencions més destacades en el nou decret són la millora de l'eficiència energètica a l'Auditori de Palma de Gandia, renovant la climatització (57.000 euros); i la rehabilitació d'un local per a destinar-lo a oficina de la Policia de Guardamar de la Safor (48.000 euros). Sense abandonar la comarca, Miramar millorarà el paviment del Parc de la Tella; L‘Alqueria de la Comtessa comprarà un vehicle tipus furgo per al servici municipal de parcs i jardins; i Alfauir adquirirà banderes per a esdeveniments culturals, turístics i festius.
A estes sol·licituds aprovades cal afegir dos de la Mancomunitat de la Valldigna: la compra de ferramentes per al servici de manteniment i l'adquisició d'un aspirador elèctric. El cost total del material demandat per la mancomunitat ascendix a 60.000 euros.
En paraules de Natàlia Enguix, “estes actuacions que ens proposen els municipis són part de l'essència del Pla Obert, un programa sense terminis ni imposicions, on els responsables locals ens traslladen les necessitats dels seus pobles perquè la Diputació ajude a solucionar-les”. En el cas de la Safor, “l'assignació del Pla Obert, que és una xifra històrica, és només una part dels recursos destinats a la comarca en la present legislatura, amb la millora d'infraestructures i servicis en els municipis, però també amb actuacions en carreteres, camins, trinquets, casernes de la Guàrdia Civil i béns d'interés cultural i rellevància local”.
Nou decret
El nou decret, que va veure la llum a la fi del mes de juliol amb 45 sol·licituds aprovades a 34 ajuntaments i dos mancomunitats, eleva a 575 els projectes en marxa o ja executats, amb una inversió de 87 milions dels 350 milions d'euros dels quals consta el principal programa inversor de la Diputació. Sobre este tema, Natàlia Enguix subratlla que els municipis “compten amb plena llibertat per a continuar presentant els seus projectes en qualsevol moment, assegurant així una execució flexible fins a 2027”. La vicepresidenta insistix que amb el Pla Obert “és la Diputació la que s'adapta als pobles i no al revés. Ací manen els ajuntaments, i nosaltres acompanyem amb agilitat, confiança i recursos”.
Enguix ha posat en valor “la visió municipalista que compartix l'equip de govern de la Diputació, que no sols ha incrementat els recursos econòmics per als nostres municipis sinó que ha posat a la disposició dels responsables i tècnics locals l'assessorament necessari per a agilitzar els processos i executar els projectes”.
En la mateixa línia, el president de la institució provincial, Vicent Mompó, considera que el Pla Obert “és molt més que un programa d'inversions”. En la seua opinió, el programa “és una ferramenta d'acompanyament real, a través de la qual escoltem els ajuntaments, eliminem traves i posem a la seua disposició els recursos perquè puguen executar les seues prioritats amb autonomia i responsabilitat”.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia