El president de la corporació, Vicent Mompó, ha enviat als ajuntaments de la província un lot de dotze postals amb textos d"autors valencians il·lustrats amb escenes vinculades a la Passió i la PasquaLa Diputació de València ha posat en marxa una nova campanya de foment del valencià, en esta ocasió amb motiu de la celebració de la Setmana Santa. Amb la campanya ‘Viu amb passió els nostres autors’, creada des del departament de Fomet de l’Ús del Valencià que depén de presidència, la corporació farà arribar a les parròquies de la Setmana Santa Marinera i als ajuntaments de la província, lots de dotze postals amb textos d'autors valencians, il·lustrats amb fotografies d'escenes vinculades a la Passió i la Pasqua de Resurrecció.
Les postals es repartiran per les quatre parròquies dels barris del Cabanyal i el Canyameral en col·laboració amb la Junta de la Setmana Santa Marinera. També arribaran als ajuntaments de la província, especialment als quals van patir més els efectes de la dana, perquè els puguen distribuir entre les parròquies i germanors de les seues poblacions.
El mateix president de la Diputació, Vicent Mompó, ha sigut l'encarregat de fer arribar el lot de postals, al costat d'una carta, als ajuntaments de la província. “Hem volgut retre homenatge a la Setmana Santa i a les moltes expressions relacionades amb la Pasqua que definixen al poble valencià, usant una compilació d'imatges que ens transporten als barris i pobles amb més tradició a l'hora de celebrar esta festivitat. Fusionem estos paisatges i les paraules d'autors valencians que han sabut plasmar magistralment la solemnitat, l'alegria i la força d'estes dates”, manifesta Mompó.
Les postals
Les postals estan il·lustrades amb imatges de Ximo Tomàs que plasmen rituals com la salpassa, les processons i els encontres; però també reflectixen altres aspectes com la gastronomia dels últims dies de Quaresma i els dolços que preparen la Pasqua, com ara les mones, els pepitos i l'arnadí. Enguany que la Setmana Santa Marinera de València celebra el seu centenari, apareixen imatges dels barris del Cabanyal i del Canyamelar juntament amb altres de pobles com Otos, la Font de la Figuera o Xàtiva.
En el revers de les postals, apareixen textos dels escriptors valencians Martí Domínguez Barberà, Josep Sanç i Moia, Lluís Guarner, Vicent Andrés Estellés, Maria Ibars, Vicent Blasco Ibáñez, Pare Vicent Sorribes, Felip Bens, Rafael Ferrer i Bigné, Xavier Casp i Joan Valls, inspirats per la devoció o per la feliç observació dels costums.
“Esperem que estes postals siguen una finestra oberta a conéixer més sobre les nostres arrels, un pont entre el passat i el present i una oportunitat per a redescobrir els escriptors i les tradicions que fan del poble valencià una terra única en el món”, subratlla Vicent Mompó. La campanya ‘Viu amb passió els nostres autors’ també es difondrà per les xarxes socials de la Diputació i del departament de Foment de l’Ús del Valencià.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia