Este sitio web utiliza cookies, además de servir para obtener datos estadísticos de la navegación de sus
usuarios y mejorar su experiencia de como usuario. Si continúas navegando, consideramos que aceptas su
uso.
Puedes cambiar la configuración u obtener más información en nuestra política de cookies pulsando aquí.
La Pobla de Farnals reforça la seua intervenció socioeducativa amb joves durant l'estiu
Les activitats a l'aire lliure complementen el treball continuat que es realitza amb les famílies des de l'àrea municipal
0
REDACCIÓ - 30/07/2025
Un taller de circ d"anys anteriors. EPDA
L’Ajuntament de La Pobla de Farnals, a través de la regidoria de Serveis Socials, impulsa cada estiu una sèrie d’activitats socioeducatives dirigides a adolescents del municipi que requereixen un acompanyament més proper. Aquestes accions formen part d’un programa d’intervenció continuada que es du a terme durant tot l’any des de l’àrea municipal.
El grup participant està format per una vintena de joves de diferents edats que participen en les sessions dinamitzades per les dos educadores socials del Consistori.
“La tasca de les educadores va més enllà d’aquestes activitats d’oci estival, ja que durant l’any es realitza seguiment personalitzat, treball amb famílies i coordinació amb els dos centres educatius del municipi; l’IES Guillem d’Alcalà i el CEIP Cervantes”, afirma la regidora de Serveis Socials, Mari Carmen Benlloch.
Les educadores socials dissenyen i executen propostes pedagògiques adaptades a les necessitats del grup, amb l’objectiu de fomentar la seua autonomia, autoestima i habilitats socials. Durant aquest estiu, les activitats han inclòs eixides en contacte amb la natura, sessions de ràfting, tallers de circ i altres dinàmiques que afavoreixen la convivència, la confiança i la relació positiva amb l’entorn.
Des de l’Ajuntament es destaca la importància d’aquesta intervenció com a eina d’inclusió i prevenció, amb una mirada respectuosa i compromesa amb el benestar de la infància i l’adolescència.