L"Associació d"Esclerosi Múltiple de la Ribera rebent el premi./EPDALa Mancomunitat de la Ribera Alta ha atorgat el Guardó d’Honor 2025 a l’Associació d’Esclerosi Múltiple de la Ribera durant un acte celebrat este divendres 21 de novembre en el Casal Fester d’Algemesí. Esta distinció es concedix de manera ininterrompuda des de 2007 a persones i entitats que han destacat públicament en les seues activitats artístiques, culturals, esportives, cíviques, professionals o investigadores, promovent el progrés cultural, econòmic i social de la Ribera Alta.
L’edició número 19 del Guardó ha estat lliurada a l’Associació d’Esclerosi Múltiple de la Ribera, pel seu compromís amb el benestar social i, per extensió, amb la nostra societat. Esta entitat, nascuda de la voluntat solidària i de l’empatia compartida, ha esdevingut al llarg dels anys un referent imprescindible en l’acompanyament a les persones diagnosticades amb esclerosi múltiple i a les seues famílies.
En l’acord de concessió del Guardó, que ha sigut unànime, la Mancomunitat reconeix que l’associació ha sabut crear un espai de comunitat, esperança i força compartida i la seua activitat quotidiana, basada en la professionalitat i l’entrega altruista, ha contribuït a visibilitzar una malaltia complexa i a reclamar els recursos necessaris per a millorar la qualitat de vida de les persones afectades. A més, ha establit vincles amb institucions, centres sanitaris i agents socials que han fet possible una xarxa d’ajuda que traspassa l’àmbit local i enfortix la cohesió de tota la comarca.
La presidenta de la Mancomunitat de la Ribera Alta, Paqui Momparler Orta, ha lliurat el Guardó juntament amb l’alcalde d’Algemesí, José Javier Sanchis Bretones. Ha arreplegat la distinció Diego Caballero, president de l’Associació d’Esclerosi Múltiple de la Ribera, acompanyat pel vicepresident de l’entitat.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia