Este sitio web utiliza cookies, además de servir para obtener datos estadísticos de la navegación de sus
usuarios y mejorar su experiencia de como usuario. Si continúas navegando, consideramos que aceptas su
uso.
Puedes cambiar la configuración u obtener más información en nuestra política de cookies pulsando aquí.
Lo Rat Penat celebra els 50 anys de la Dansà a la Mare de Deu dels Desamparats
El dissabte 10 de maig acudirán a la Plaça
0
REDACCIÓN - 09/05/2025
Members de Lo Rat Penat. / EPDA
Enguany, la ciutat de Valéncia commemora el 50 aniversari d'una de les seues tradicions més volgudes: la Dansà a la Mare de Deu dels Desamparats. El dissabte 10 de maig de 1975, en motiu de l'inauguració de l'actual remodelació de la Plaça de la Mare de Deu, varis grups de danses —entre ells el Grup de Danses de Lo Rat Penat— varen iniciar la costum de ballar a la Patrona de Valéncia en la vespra de la seua festivitat.
Des d'aquell primer any, el Grup de Danses de Lo Rat Penat ha participat ininterrompudament en cada edició de la Dansà, mantenint viva esta expressió de devoció, cultura i identitat del poble valencià. Cinquanta anys despuix, Lo Rat Penat torna a participar en orgull en esta gran festa popular per a honrar, com sempre, a la Mare de Deu dels Desamparats, nostra sempre adorada Patrona i Mare dels bons valencians.
Esta commemoració no solament és un homenage a la nostra tradició, sino també un testimoni viu del compromís de Lo Rat Penat en la defensa i la promoció de la cultura valenciana. Convidem a tot el poble a acompanyar-nos este dissabte 10 de maig de 2025, en la Plaça de la Mare de Deu, per a ballar, emocionar-nos i rendir homenage, un any més, a qui sempre ha estat al nostre costat: la Mare de Deu dels Desamparats.