L’Ajuntament de Faura torna a demostrar el seu ferm compromís amb la cultura amb la celebració de la XVIIa edició del Cicle de Música Valenciana i de Cambra “Vicent Garcés”, una iniciativa que, edició rere edició, s’ha convertit en un referent al Camp de Morvedre i una cita imprescindible per a les persones amants de la música. L’alcaldessa de Faura, Consol Duran, ha destacat la importància de continuar apostant per la cultura com a eina de cohesió social i projecció local, ja que “la música és part de la nostra identitat com a poble”. “Amb iniciatives com aquest cicle i el concert preludi, que va tindre lloc el 29 de juny, volem donar suport al talent de casa, fer-lo visible i compartir-lo amb tota la ciutadania i persones que ens visiten”, ha apuntat.
El programa del cicle inclou tres concerts que se celebraran els dissabtes 5, 19 i 26 de juliol, sempre a les 23 hores, a la plaça de l’Hostal, amb accés lliure per a tot el públic. Obrirà el cicle el 5 de juliol l'agrupació Ensemble Una Cosa Rara, seguida el 19 de juliol per l’aclamat Spanish Brass Quintet, i finalitzarà el 26 de juliol amb l’actuació de Marta Estal i Giorgio Celenza. Cada concert oferirà una experiència musical única en un entorn emblemàtic, reafirmant la vocació del cicle per la qualitat artística i la proximitat amb el públic.
Música i cinema al primer espectacle, el 5 de juliol
El cicle s’inaugura el pròxim dissabte, 5 de juliol, amb “Notes&Films”, un espectacle immersiu i didàctic d’Ensemble Una Cosa Rara. A través de clarinets de diverses mides, curtmetratges i efectes sonors en directe, el trio valencià oferirà una experiència on la música i el cinema van de la mà per mostrar al públic, de manera sorprenent i participativa, la màgia del so en la gran pantalla.
El trio valencià, format per Oriol Garcia Molsosa, Naüm Monterde Segura i Joan Calabuig i Gaspar, manipularà una àmplia gamma de clarinets —del més agut al més greu, incloent el corno di bassetto i el clarinet baix— per interpretar la banda sonora de diversos curtmetratges que viatgen des del cinema mut dels inicis del segle XX fins a l’animació digital contemporània, passant per l’stop-motion. El públic podrà escoltar ritmes de ragtime, funky, àries de Mozart i fins i tot un sirtaki, demostrant la versatilitat d’aquestes sonoritats quan s’uneixen amb la imatge.
A més, el concert oferirà una introducció al món del foley, l’art de crear efectes sonors per al cinema. Els intèrprets canviaran momentàniament els seus instruments per regadores, sabates, draps o cubells, amb l’objectiu de mostrar com es construeix el so en una pel·lícula i submergir el públic en la màgia dels detalls. A més, les persones assistents tindran l’oportunitat de participar activament en la creació d’un petit fragment animat, descobrint com les pel·lícules es creen fotograma a fotograma.
Com ja és habitual, tota la informació d’aquesta XVIIa edició del Cicle "Vicent Garcés" es pot consultar a
www.fauradigital.es/cultura, on, a més de fotografies dels grups i vídeos d'algunes actuacions, les i els internautes podran llegir el currículum vitae dels intèrprets i altres informacions d'interés.
Segona edició del concert preludi al Cicle de Música
Enguany, com a prèvia del cicle, va tindre lloc per segon any consecutiu un concert preludi dedicat al talent local, amb una proposta protagonitzada pels trombonistes faurers Andreu Mechó Pérez i Jaume Pérez Ripoll, juntament amb el pianista valencià Juan Songel Sanchis. La plaça de l’Hostal va acollir aquest espectacle el dia 29 de juny. Una proposta que es va concretar en un viatge musical que abraçà des del Renaixement fins al segle XX.
Cartell d"enguany. / Aj. Faura
Comparte la noticia
Categorías de la noticia