La Comissionada del Govern d'Espanya per a la Reconstrucció, Zulima Pérez, ha visitat aquest divendres la Mancomunitat de l'Horta Sud, on ha mantingut una reunió amb el president, José F. Cabanes, i l'equip tècnic, amb l'objectiu de reprendre projectes comuns i analitzar la situació de la comarca deu mesos després de la dana.
Zulima Pérez i José F. Cabanes han coincidit a assenyalar que s'estan detectant queixes de famÃlies per problemes o incompliments d'algunes empreses i professionals que estan realitzant reparacions en els seus habitatges o en les seues comunitats de propietaris, algunes de les quals ja s'han traduït en reclamacions en les Oficines de Consum o denúncies en la Guà rdia Civil.
Per això, tots dos dirigents han convingut que és necessà ria una campanya d'assessorament a la ciutadania sobre quines precaucions ha d'adoptar quan realitza un contracte i com ha d'actuar quan es produeix el conflicte. Per a això, el president de la Mancomunitat ha oferit el servei d'OMIC comarcal, que actua en diversos municipis i pot coordinar-se amb les OMIC municipals.
"Existeix una demanda molt gran d'empreses que realitzen les reparacions dels danys en els habitatges i comunitats veïnals i, encara que hi ha molt bons professionals, que són seriosos, s'estan donant casos en els quals l'empresa o la persona autònoma no tenen la solvència suficient per a afrontar determinades obres i estan incomplint els compromisos", explica el president.
"Les mateixes associacions de vÃctimes de la dana ens han traslladat també aquesta preocupació. Hi ha famÃlies, per exemple, que han desemborsat tots els diners per endavant per a una obra o una reparació i s'han quedat penjades", ha manifestat la Comissionada, Zulima Pérez.
Situació del teixit econòmic
D'altra banda, la Comissionada s'ha interessat per la situació del teixit econòmic i empresarial de la comarca que va resultar afectat per la dana, per la qual cosa ha mantingut una reunió amb part de l'equip del Pacte per l'Ocupació de l'Horta Sud.
Aquest grup tècnic ha explicat els problemes que afronten les pimes per a tirar avant, ja que en molts casos arrossegaven crèdits de la pandèmia, i també ha informat sobre com ha crescut la demanda d'assessorament en casos de desocupació o de prolongació de la situació d'ERTO.
El president i la Comissionada han repassat també altres projectes pendents, com la pròxima jornada divulgativa que acollirà la institució comarcal el dia 1 d'octubre, en la qual el Col·legi Oficial de Geologia oferirà una sèrie de ponències sobre el comportament dels barrancs i les conques en la dana, i que inclourà aixà mateix una visita amb autobús als barrancs de Poio i Horteta.